Ne Suomeen ´69 Joulukuussa ja vuonna ´70 laivatut 4bbl 383 Challengerit
+3
E-Bodyrekisteri
PPRCuda
AMBi
7 posters
Sivu 1 / 1
Ne Suomeen ´69 Joulukuussa ja vuonna ´70 laivatut 4bbl 383 Challengerit
Moi,
Montahan niitä on jäljellä, tai siis tiedossa? Oma on siis tuo AMBi, ja ymmmärtääkseni siinä ekassa laivauksessa niitä tulla pölähti hankien keskelle Pohjolaaan 7kpl. Heh, on siinä ollut tulokkailla Polyglas-renkaineen ihmettelemistä ;-)
Tsäkällä näin yhden toisen auton tuosta samasta erästä kerran jossain Pietarsaaren seudulla, se oli Plum Crazy ja muistaakseni mustalalla vinyylillä. Tais olla jotain vuotta 2002-03? VIN oli siis muuten sama kun mulla, viimenen numero heitti yhdellä. Siinä oli tasanen konepelti, mutta Rallye-mittaristo ja jne. niinkun AMBissakin.
Jos jollain on tuollanen 4bbl 383 Suomi-Challenger ni kirjotelkaa, kiitos. Pikkusen on mulla epselvää, mm. koneen orkkis väri (turkoosi vai oranssi) kun joka toinen kirja tai harrastaja sanoo toista, ja joka toinen toista. Kone siis EI ole alunperin RT-Magnumi ("varma" oranssi), muttei 2bbl turkoosikaan, vaan välimalli 4bbl 330hp...
Palataan!
Terveisin, - TeroT -
Montahan niitä on jäljellä, tai siis tiedossa? Oma on siis tuo AMBi, ja ymmmärtääkseni siinä ekassa laivauksessa niitä tulla pölähti hankien keskelle Pohjolaaan 7kpl. Heh, on siinä ollut tulokkailla Polyglas-renkaineen ihmettelemistä ;-)
Tsäkällä näin yhden toisen auton tuosta samasta erästä kerran jossain Pietarsaaren seudulla, se oli Plum Crazy ja muistaakseni mustalalla vinyylillä. Tais olla jotain vuotta 2002-03? VIN oli siis muuten sama kun mulla, viimenen numero heitti yhdellä. Siinä oli tasanen konepelti, mutta Rallye-mittaristo ja jne. niinkun AMBissakin.
Jos jollain on tuollanen 4bbl 383 Suomi-Challenger ni kirjotelkaa, kiitos. Pikkusen on mulla epselvää, mm. koneen orkkis väri (turkoosi vai oranssi) kun joka toinen kirja tai harrastaja sanoo toista, ja joka toinen toista. Kone siis EI ole alunperin RT-Magnumi ("varma" oranssi), muttei 2bbl turkoosikaan, vaan välimalli 4bbl 330hp...
Palataan!
Terveisin, - TeroT -
Vs: Ne Suomeen ´69 Joulukuussa ja vuonna ´70 laivatut 4bbl 383 Challengerit
Tero, yksi AMBIn sisaruksista taitaa olla jo palstalla eli kts. postaus 019. Mika ainakin arveli näin meilissään minulle.
Lisäksi, tuon Plum Crazy auton taisit nähdä Porissa?
Lisäksi, tuon Plum Crazy auton taisit nähdä Porissa?
Vs: Ne Suomeen ´69 Joulukuussa ja vuonna ´70 laivatut 4bbl 383 Challengerit
vaahtera siirappi taitaa olla aika vahvaa ainetta
kyllä sun pitäisi tietää mistä vastauksen saat
jokos otit yhteyttä ensimmäisen omistajan poikaan
ja Pepen blogissasahan löytyy silminnäkijä vuodelta 1970
kyllä sun pitäisi tietää mistä vastauksen saat
jokos otit yhteyttä ensimmäisen omistajan poikaan
ja Pepen blogissasahan löytyy silminnäkijä vuodelta 1970
E-Bodyrekisteri- Viestien lukumäärä : 28
Join date : 14.03.2008
Vs: Ne Suomeen ´69 Joulukuussa ja vuonna ´70 laivatut 4bbl 383 Challengerit
Heh, selevinpäin ...
Joo, postaus 019 tämän kiinnostuksen taas herättikin. VINin perusteella arvelin että se vois olla samoja autoja. Hauskasti muutenkin samantapainen kun AMB; ei tietysti RT muttei ihan kyllä perusmallikaan.
Joo, se taisi olla Porissa se Plum Crazy, käytiin kaverille Blazeri hakemassa ja automyyjän isossa tallihallissa tuo E-body makaili. Rekkari muistaaksenoi jotain ?B?-5 .. (?) Siinä oli omistajan mukaan vaihdettu 440cid kone. Konepeltiä tai muuitakaan luukkuja ei avattu, kovasti oli kyllä ulkoasultaan orkkiksen näköinen.
Fredi: mulla ei koskaan ole sitä Suomen E-bodilistaa ollut itsellä. Tietty MattiK:n listaa ollaan tavattu Essolla kahvilla, mutta omaa en koskaan saanu.
Noista Suomi 4bbl 383 Challengereista vielä: jos niitä on nyt 3 kpl tiedossa, niin onko ne muut 4 elossa vai menetetty?
Joo, postaus 019 tämän kiinnostuksen taas herättikin. VINin perusteella arvelin että se vois olla samoja autoja. Hauskasti muutenkin samantapainen kun AMB; ei tietysti RT muttei ihan kyllä perusmallikaan.
Joo, se taisi olla Porissa se Plum Crazy, käytiin kaverille Blazeri hakemassa ja automyyjän isossa tallihallissa tuo E-body makaili. Rekkari muistaaksenoi jotain ?B?-5 .. (?) Siinä oli omistajan mukaan vaihdettu 440cid kone. Konepeltiä tai muuitakaan luukkuja ei avattu, kovasti oli kyllä ulkoasultaan orkkiksen näköinen.
Fredi: mulla ei koskaan ole sitä Suomen E-bodilistaa ollut itsellä. Tietty MattiK:n listaa ollaan tavattu Essolla kahvilla, mutta omaa en koskaan saanu.
Noista Suomi 4bbl 383 Challengereista vielä: jos niitä on nyt 3 kpl tiedossa, niin onko ne muut 4 elossa vai menetetty?
Vs: Ne Suomeen ´69 Joulukuussa ja vuonna ´70 laivatut 4bbl 383 Challengerit
E-Bodyrekisteri kirjoitti:
kyllä sun pitäisi tietää mistä vastauksen saat
Fredi, olisi varmaan paikallaan laittaa pieni info rekisteristäsi jonka tunnettavuus/sisältö tuntuu olevan yllättävän monelle pienoinen mysteeri.
Pepe
Vs: Ne Suomeen ´69 Joulukuussa ja vuonna ´70 laivatut 4bbl 383 Challengerit
AMBi kirjoitti:
Noista Suomi 4bbl 383 Challengereista vielä: jos niitä on nyt 3 kpl tiedossa, niin onko ne muut 4 elossa vai menetetty?
on ne kaikki tiedossa, tosin ei välttämättä kenen omistuksessa tällä hetkellä
E-Bodyrekisteri- Viestien lukumäärä : 28
Join date : 14.03.2008
Vs: Ne Suomeen ´69 Joulukuussa ja vuonna ´70 laivatut 4bbl 383 Challengerit
[quote="AMBi"]
x: mulla ei koskaan ole sitä Suomen E-bodilistaa ollut itsellä. Tietty MattiK:n listaa ollaan tavattu Essolla kahvilla, mutta omaa en koskaan saanu.
quote]
valitettavasti Esson baaria ei ole enää olemassa täällä päin
sillä se muuttui johonkin E-Body mopareita hylkivään ABC huoltamoksi
x: mulla ei koskaan ole sitä Suomen E-bodilistaa ollut itsellä. Tietty MattiK:n listaa ollaan tavattu Essolla kahvilla, mutta omaa en koskaan saanu.
quote]
valitettavasti Esson baaria ei ole enää olemassa täällä päin
sillä se muuttui johonkin E-Body mopareita hylkivään ABC huoltamoksi
E-Bodyrekisteri- Viestien lukumäärä : 28
Join date : 14.03.2008
Vs: Ne Suomeen ´69 Joulukuussa ja vuonna ´70 laivatut 4bbl 383 Challengerit
PPRCuda kirjoitti:E-Bodyrekisteri kirjoitti:
kyllä sun pitäisi tietää mistä vastauksen saat
Fredi, olisi varmaan paikallaan laittaa pieni info rekisteristäsi jonka tunnettavuus/sisältö tuntuu olevan yllättävän monelle pienoinen mysteeri.
Pepe
niin mutta eikö meissä kaikissa ole pieni Holmes joka selvittää mysteerit
mutta eikai siitä ainakaan haittaa olisi jos saisi jonkun tekstin tänne laitettua
E-Bodyrekisteri- Viestien lukumäärä : 28
Join date : 14.03.2008
Vs: Ne Suomeen ´69 Joulukuussa ja vuonna ´70 laivatut 4bbl 383 Challengerit
Yksi niistä on päätynyt Lappeenrantaan.Värinä alkuperäinen FF4 vihreä,remmitekniikalla liikkuu nykyisin.
moparfinland- Viestien lukumäärä : 1
Join date : 30.10.2008
Vs: Ne Suomeen ´69 Joulukuussa ja vuonna ´70 laivatut 4bbl 383 Challengerit
Haa, yksi on siis vielä alkuperäisen vihreä ja Lappeenrannassa. Se Porin auto oli PlumCrazy violetti, tais olla alkuperäinen väri sekin. Ja oma ollut tullessaan B5-punainen.
Heh, niinkun yksi Mopar-kaveri riemastuttavasti laukaisi kun alkuperäistä punaista löytyi pikku siivu kun bensatankin korkkia vaihdoin: "Bolshevik Red, erikoistilattu tänne Soviet Finlandiin" !!!!
Jos nyt on saldo 3 seitsemästä, ja värit violetti, vihreä ja punainen, niin mitenköhän ne 4 jäljellä olevaa.... Mikäs on tämän sivuston "019" auton alkuperäinen väri?
Heh, niinkun yksi Mopar-kaveri riemastuttavasti laukaisi kun alkuperäistä punaista löytyi pikku siivu kun bensatankin korkkia vaihdoin: "Bolshevik Red, erikoistilattu tänne Soviet Finlandiin" !!!!
Jos nyt on saldo 3 seitsemästä, ja värit violetti, vihreä ja punainen, niin mitenköhän ne 4 jäljellä olevaa.... Mikäs on tämän sivuston "019" auton alkuperäinen väri?
Viimeinen muokkaaja, AMBi pvm Ma Kesä 08, 2009 1:32 pm, muokattu 1 kertaa
Vs: Ne Suomeen ´69 Joulukuussa ja vuonna ´70 laivatut 4bbl 383 Challengerit
Palanen Suomi-historiaa on, että Challengerilla, joka on ollut 2.12.1969 näytillä JH23N0-version tyyppikatsastuksessa, on 944-loppuinen valmistenumero.
Tyyppikatsastuksessa on todettu, "Kauko-, lähi- ja seisontavalot, suuntavalojen yhteiskytkentä sekä pakoputki määräysten vastainen. Roiskeläpät ja runkoon meistetty valmistenumero puuttuvat."
Tyyppikatsastuksessa ei ole vuonna 1969 vielä puututtu punaisiin takasivuvaloihin ja heijastimiin.......
Tyyppikatsastuksessa on todettu, "Kauko-, lähi- ja seisontavalot, suuntavalojen yhteiskytkentä sekä pakoputki määräysten vastainen. Roiskeläpät ja runkoon meistetty valmistenumero puuttuvat."
Tyyppikatsastuksessa ei ole vuonna 1969 vielä puututtu punaisiin takasivuvaloihin ja heijastimiin.......
Automotive Engineer- Viestien lukumäärä : 4
Join date : 10.06.2008
Vs: Ne Suomeen ´69 Joulukuussa ja vuonna ´70 laivatut 4bbl 383 Challengerit
[quote="Automotive Engineer"]
Tyyppikatsastuksessa on todettu, " Roiskeläpät puuttuvat."
quote]
näyttää ne vieläkin puuttuvan
http://bp0.blogger.com/_1utFs2uOvMs/R9B4VxNLuXI/AAAAAAAABIQ/9hRlcln4gJk/s1600-h/toppila5.jpg
Tyyppikatsastuksessa on todettu, " Roiskeläpät puuttuvat."
quote]
näyttää ne vieläkin puuttuvan
http://bp0.blogger.com/_1utFs2uOvMs/R9B4VxNLuXI/AAAAAAAABIQ/9hRlcln4gJk/s1600-h/toppila5.jpg
E-Bodyrekisteri- Viestien lukumäärä : 28
Join date : 14.03.2008
Vs: Ne Suomeen ´69 Joulukuussa ja vuonna ´70 laivatut 4bbl 383 Challengerit
[quote="AMBi"]. Ja oma ollut tullessaan B5-punainen.
quote]
taisi tulla pieni kirjoitus virhe
B5-punainen
quote]
taisi tulla pieni kirjoitus virhe
B5-punainen
E-Bodyrekisteri- Viestien lukumäärä : 28
Join date : 14.03.2008
Vs: Ne Suomeen ´69 Joulukuussa ja vuonna ´70 laivatut 4bbl 383 Challengerit
Heh....
.... E5 ????? Dodgella sen nimi oli "Bright Red" ???????
Menikö oikein ny?
TARKKANA !!!!!!!
.... E5 ????? Dodgella sen nimi oli "Bright Red" ???????
Menikö oikein ny?
TARKKANA !!!!!!!
Vs: Ne Suomeen ´69 Joulukuussa ja vuonna ´70 laivatut 4bbl 383 Challengerit
...Mikäs on tämän sivuston "019" auton alkuperäinen väri?
violetti se tuokin on ollu. t:mika
violetti se tuokin on ollu. t:mika
chall70- Viestien lukumäärä : 1
Join date : 13.03.2008
Vs: Ne Suomeen ´69 Joulukuussa ja vuonna ´70 laivatut 4bbl 383 Challengerit
pitääkö huhu paikkaansa että auto osallistuu Oulun vappumarssiin
museosta jäähallille
museosta jäähallille
E-Bodyrekisteri- Viestien lukumäärä : 28
Join date : 14.03.2008
Vs: Ne Suomeen ´69 Joulukuussa ja vuonna ´70 laivatut 4bbl 383 Challengerit
Moi.
- tänä vuonna eikä kai kovin äkkiä enää koskaan AMB-1 osallistu Oulussa Wappumarssiin. Muutin tän kuun alussa töitten perässä Tampereelle, hain Challengerin eilen (26.4.2009) Oulun Automuseolta ja ajoin siis tänne Tampesteriin. Tuosta ajorupeamasta kohta lisää tarinaa toisessa kirjoituksessa, otsikko olkoon "Polyglas".
- Kanadan työkomennus on siis historiaa. Kanada on hiano maa, vaikkei se Suomea voita mitenkään. Paitsi yleensä jääkiekossa ja onhan siellä toi V8-harrastus aika helppoa ja halpaa. Oulusta ei firma tarjonnut mulle kunnon hommia, Tampereelta kyllä. Tähän maailmantalouden aikaan kandee ottaa mitä saa? Eli Suomessa ollaan taas, sydän lyö ja parta kasvaa
- tänä vuonna eikä kai kovin äkkiä enää koskaan AMB-1 osallistu Oulussa Wappumarssiin. Muutin tän kuun alussa töitten perässä Tampereelle, hain Challengerin eilen (26.4.2009) Oulun Automuseolta ja ajoin siis tänne Tampesteriin. Tuosta ajorupeamasta kohta lisää tarinaa toisessa kirjoituksessa, otsikko olkoon "Polyglas".
- Kanadan työkomennus on siis historiaa. Kanada on hiano maa, vaikkei se Suomea voita mitenkään. Paitsi yleensä jääkiekossa ja onhan siellä toi V8-harrastus aika helppoa ja halpaa. Oulusta ei firma tarjonnut mulle kunnon hommia, Tampereelta kyllä. Tähän maailmantalouden aikaan kandee ottaa mitä saa? Eli Suomessa ollaan taas, sydän lyö ja parta kasvaa
Vs: Ne Suomeen ´69 Joulukuussa ja vuonna ´70 laivatut 4bbl 383 Challengerit
Morjens, II-75 ilmoittautuu yhdeksi ensimmäisen saapumiserän Suomi-Challengereista. Autosta keskustelua jo Overdrivellä, eli palataan kun lisää kerrottavaa.
Edit: sain jo aika kattavan infopaketin, kiitos siitä.
Edit: sain jo aika kattavan infopaketin, kiitos siitä.
II-75- Viestien lukumäärä : 1
Join date : 24.11.2011
Paikkakunta : Jalasjärvi
Vs: Ne Suomeen ´69 Joulukuussa ja vuonna ´70 laivatut 4bbl 383 Challengerit
Morjens kaikki.
Täällä on hiljaista, mutta ei anneta sen häiritä. Saapahan ujommatkin suunvuoron.
Sain uutta infoa noista uutena Suomeen tulleista "JH23N0"-Challengereista, eli niistä joissa oli nelikurkkusella kaasuttimella varustettu ns. N-koodin 330-heppainen moottori. Niitä N-koodin moottorin vehkeitä tuli (mun saamien ja sisäistämien tietojen mukaan) vuoden 1969 joulukuussa ekaksi 7kpl, ja 1970-vuoden puolella 4kpl lisää.
Nuo ovat kaikki olemassa, aktiivisesti liikenteessä noin puolet. Alkuperäinen värikirjo on komia: kolme peruspunaista (E5 ?), valkoinen, pari Plum Crazyä (violetti), eri sävyisiä vihreitä (pitää tarkistaa noiden määrä ja koodit...), yksi kullanvärinen.
... Jatketaan taas...
Täällä on hiljaista, mutta ei anneta sen häiritä. Saapahan ujommatkin suunvuoron.
Sain uutta infoa noista uutena Suomeen tulleista "JH23N0"-Challengereista, eli niistä joissa oli nelikurkkusella kaasuttimella varustettu ns. N-koodin 330-heppainen moottori. Niitä N-koodin moottorin vehkeitä tuli (mun saamien ja sisäistämien tietojen mukaan) vuoden 1969 joulukuussa ekaksi 7kpl, ja 1970-vuoden puolella 4kpl lisää.
Nuo ovat kaikki olemassa, aktiivisesti liikenteessä noin puolet. Alkuperäinen värikirjo on komia: kolme peruspunaista (E5 ?), valkoinen, pari Plum Crazyä (violetti), eri sävyisiä vihreitä (pitää tarkistaa noiden määrä ja koodit...), yksi kullanvärinen.
... Jatketaan taas...
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa