Onpa kertakaikkiaan hienoa kalustoa !!!
3 posters
Sivu 1 / 1
Onpa kertakaikkiaan hienoa kalustoa !!!
Jepjep,
Mahtavaia vehkeitä näytillä! Hyvä homma että nää sivut on ny olemassa. Varmaan 3/4 tosta kalustosta oli mulle aikasemmin tuntematonta, ainakaan en ollu nähny ees kuvia.
Ois makee nähdä näitä vaikka Forssassa oikeen läheltä! Oulusta (LAPISTA ;-) ois hienoo ajaa letkassa Pohjanmaan kautta Forssaan vielä joskus. Eipä tota oo tullu haaveiltua vielä montaa vuotta ;-) Tottahan Grassheadin poppoosta aina on lähtijöitä löytynyt, ja Oulaisista, heh, toivottavasti minäkin vielä joskus saan aikaseks startata mukaan ;-))
Terveisin, - AMBi -
PS onnittelut Leolle Sassy Grass Cudasta !!!! Vetää hiljaseks katella tota, on se HIANO !!!!! Millä lootalla muuten?
Mahtavaia vehkeitä näytillä! Hyvä homma että nää sivut on ny olemassa. Varmaan 3/4 tosta kalustosta oli mulle aikasemmin tuntematonta, ainakaan en ollu nähny ees kuvia.
Ois makee nähdä näitä vaikka Forssassa oikeen läheltä! Oulusta (LAPISTA ;-) ois hienoo ajaa letkassa Pohjanmaan kautta Forssaan vielä joskus. Eipä tota oo tullu haaveiltua vielä montaa vuotta ;-) Tottahan Grassheadin poppoosta aina on lähtijöitä löytynyt, ja Oulaisista, heh, toivottavasti minäkin vielä joskus saan aikaseks startata mukaan ;-))
Terveisin, - AMBi -
PS onnittelut Leolle Sassy Grass Cudasta !!!! Vetää hiljaseks katella tota, on se HIANO !!!!! Millä lootalla muuten?
Vs: Onpa kertakaikkiaan hienoa kalustoa !!!
Tervehdys Kanadaan!
Hienoa on kalusto ja lisää toivotaan. Pikaisella laskutoimituksella Blogissa taitaa olla vasta 15% Suomen E-kuoriaisista? Fredi sen tietää vaan mahtaako kertoa??
Sekä Blogi että Foorum vaikuttavat tällä hetkellä aika hiljaisilta. Alkuryntäyksen jälkeen päivityksiä on tipahdellut pikku hiljaa. Webmasterina näen kuitenkin että vierailijoita tuntuu riittävän eli käsittääkseni jonkinmoinen tilaus näille sivuille on olemassa
Sassy Cudassa on 727. Eilen otettiin ensimmäiset savut ja koeajot. 340 kävelee todella terävästi!
Pepe
Hienoa on kalusto ja lisää toivotaan. Pikaisella laskutoimituksella Blogissa taitaa olla vasta 15% Suomen E-kuoriaisista? Fredi sen tietää vaan mahtaako kertoa??
Sekä Blogi että Foorum vaikuttavat tällä hetkellä aika hiljaisilta. Alkuryntäyksen jälkeen päivityksiä on tipahdellut pikku hiljaa. Webmasterina näen kuitenkin että vierailijoita tuntuu riittävän eli käsittääkseni jonkinmoinen tilaus näille sivuille on olemassa
Sassy Cudassa on 727. Eilen otettiin ensimmäiset savut ja koeajot. 340 kävelee todella terävästi!
Pepe
Vs: Onpa kertakaikkiaan hienoa kalustoa !!!
PPRCuda kirjoitti:
Hienoa on kalusto ja lisää toivotaan. Pikaisella laskutoimituksella Blogissa taitaa olla vasta 15% Suomen E-kuoriaisista? Fredi sen tietää vaan mahtaako kertoa??
Sekä Blogi että Foorum vaikuttavat tällä hetkellä aika hiljaisilta. Alkuryntäyksen jälkeen päivityksiä on tipahdellut pikku hiljaa. Webmasterina näen kuitenkin että vierailijoita tuntuu riittävän eli käsittääkseni jonkinmoinen tilaus näille sivuille on olemassa
Pepe
kyllä se joulu E-Body harrastajille tulee, ehkä jo ennen lumen tuloa
ja juurihan meni yksi tavoite rikki joten hyvältähän näyttää
joo kyllä voin tunnustaa että käyn päivittäin sivuilla mutta korkeintaan kahdesti
AMBi
Tervehdys Kanadaan!
jokos paikallinen tarjonta on selvitetty ?
E-Bodyrekisteri- Viestien lukumäärä : 28
Join date : 14.03.2008
Vs: Onpa kertakaikkiaan hienoa kalustoa !!!
Jooei,
Paikallinen tarjonta on selvitetty ton uuden Challengerin osalta. Wanhoista saa riittää toi AMBi. Kävin tossa Dodgen diilerillä hakeen Challengerin esitteen ja juomassa kahvit, sitte paikallisessa autonäyttelyssä kans. Avoja saa ens vuonna, kovin avo on se miedompi 375hp Hemi. Tänä vuonna on vaan niitä SRT-umpeja tarjolla, ne on jo menneet eli varattu. Oli alkuun maininta että saa 3 väriä, nyt on hopea vissiin pois listalta ja se on valittava joko Hemi-oranssi tai musta. No, eihän niissä ole edes lukkoperää tänä vuonna ;-)
Ens vuonna on kaikki värit tarjolla ja laatikoissa ja koneissa on sitten valinnanvaraa. Ja siis se avo-Hemi. Ei sillä että itellä paukut riittäis tohon avo-Hemiin, mutta voihan sitä sohvien sankari aina haaveilla ;-))
Vanhaa kalustoa on nyt kesän tultua liikenteessä ihan reippaasti. Mopareita ja muita kun Chevyjä vähemmän. Mutta V8:t jytisee ihan koko ajan, ei sitä enää käännä päätä jossei kiekat nouse lupaavasti ;-)
Bensa makso tänään euron litra. Noussu puolessa vuodessa 0.3 Euroo litra!
Terveisin, - AMBi -
Paikallinen tarjonta on selvitetty ton uuden Challengerin osalta. Wanhoista saa riittää toi AMBi. Kävin tossa Dodgen diilerillä hakeen Challengerin esitteen ja juomassa kahvit, sitte paikallisessa autonäyttelyssä kans. Avoja saa ens vuonna, kovin avo on se miedompi 375hp Hemi. Tänä vuonna on vaan niitä SRT-umpeja tarjolla, ne on jo menneet eli varattu. Oli alkuun maininta että saa 3 väriä, nyt on hopea vissiin pois listalta ja se on valittava joko Hemi-oranssi tai musta. No, eihän niissä ole edes lukkoperää tänä vuonna ;-)
Ens vuonna on kaikki värit tarjolla ja laatikoissa ja koneissa on sitten valinnanvaraa. Ja siis se avo-Hemi. Ei sillä että itellä paukut riittäis tohon avo-Hemiin, mutta voihan sitä sohvien sankari aina haaveilla ;-))
Vanhaa kalustoa on nyt kesän tultua liikenteessä ihan reippaasti. Mopareita ja muita kun Chevyjä vähemmän. Mutta V8:t jytisee ihan koko ajan, ei sitä enää käännä päätä jossei kiekat nouse lupaavasti ;-)
Bensa makso tänään euron litra. Noussu puolessa vuodessa 0.3 Euroo litra!
Terveisin, - AMBi -
Vs: Onpa kertakaikkiaan hienoa kalustoa !!!
Terveisiä taas Kanalasta.
Talvi on tullut, eli Vancouverissa sataa nyt sitten 3-4kk putkeen. Siis vettä, lunta ei tule juuri koskaan, jos tulee niin se sulaa päivässä pois. Pick-upit kyllä ottaa kaiken irti valkoisesta liukasteesta: kylki edellä mutkissa ja risteyksissä ja tavarat kolahtelee lavan seiniin... Heh.
Kerran kun tulin perjantaina kaupasta niin ihan säkällä näin tossa naapurikorttelin yhen talon pihassa tutun perälinjan, joten hallittu nelipyöräjarrutus ja U-käännös ja katsomaan: ´70 Challenger, RT, ja vielä musta kuten AMBikin !!! Pieni hotroddari oli heti aivan tohkeissaan ja eikun juttusille. Isäntä siellä sääti SixPakin kaasareita, oli perjantai-cruisinkiin menossa naapurin Dusterin kanssa.
Hieno oli vehje: 440 6Pak, manuaali ja Dana. Musta päältä ja sisältä. Ihan orkkiksen oloinen, Rallye-vanteita myöten, peltisarjat oli (TTI). Kaveri oli omistanut sen ´70-luvun alkupuolelta asti, alunperin 383 RT manuaali. Kyselin että jos tuommoisen Danan haluaisin minäkin, niin mistä löytää. Se sanoi jotta USAsta.... Höh. No, tulli on rajalla noin 12%, ei se siihen kaadu.
Jenkkitilausten kanssa mulla on ollu vaan hiukka nihkeetä lähiaikoina: tilasin ennen kesää vanhan TA-takavakaajan kaikkinen kiinnityslattoineen ja tankoineen ja hapertuneine puslineen jne., mutta se on jo kaksi kertaa mennyt takaisin Tenneseehen. Ensin sen käännytti Kandan tulli, sitten seuraavalla kerralla FedEx kun olin reissussa... Alkaa korpeamaan... Mutta en valita, on se tanko vielä kotitallissa joskus.
Näin yhden toisenkin hauskan Challengerin kun oltiin tuolla paikallisella varttimailiradalla kesällä kattelemassa kyläkapinoita. Alla copy-pastena kirjoitusripulia minkä laitoin kerran kaverille menemään sähköpostilla:
Työkaverini Mika, joka on lähtöisin Hangosta ja harrastanut 273cid-Darttia nuorna poikana ja sittemmin kyllä M3:sia, ilmoitti että lähdetään rouvain kanssa hänen avo-Bemarillaan perjantaina katsomaan paikallisia varttimailikyläkapinoita. Hän on siellä käynyt ja tietää siis paikan jne., eli menoksi. Aurinko paistoi ja ajomatkaa highwaytä pitkin tuli noin tunti. Päätepisteestä löytyi vaatimattomat hiekka/nurmivarikot ja aikas lailla kotikutoisen oloinen miljöö, mutta itse rata oli aivan viimeisen päälle. Liimattukin puoleen väliin, yleisölle Kemoran pääsuoran tyylinen katsomo, kunnon ajanottosysteemi ja ammattimaiset ratahenkilökunta ja kuulutus.
Olin heti kuin ”kotona” ;-)
Ajokalusto oli sitä mitä Suomessakin, joskin runsaampaa ja lievästi nopeampaa. Ajat olivat:
- etuvetoturboilokaasujapseille siinä 11-14 sekunnin suhinapuhinahaarukassa
- diesel-pickupeille noin 12-14 sekunnin mustan partikkelipilvensä tuntumassa
- prätkät parkuivat ”glogaalin standardin mukaisia” eleettömiä kymppejään
- entisöidyt muskeliautot sutiavelloivat katurenkaillaan 14-sekunnin huiteille
- illan kovimmat V8-putkirunkohäksättimet paukuttivat matalia kymppejä.
Yhtään ajoneuvoa ei hajonnut radalle, yhtään taukoa ei ollut. Radan ennätys oli ajettu viime viikonloppuna oikeissa kisoissa, joku putki ampui kuulemma kutosen ajan. Heh, ja ne hiekka/nurmikkovarikot…
Hauskinta oli se kun näin viivalla AMBin kloonin. Vain ulkoväritys oli päinvastainen, eli punainen kori mustalla kylkiraidalla. Entisöity ja ryhdikäs olemus. Varikolla vieraillessamme tuo Challenger oli pelti pystyssä muiden seassa rivissä joten luonnollisesti menin sitä katsomaan. Konehuone oli aivan kuin omani, kaikki sähköjohdotkin samanlaisia samoissa kiinnikkeissä, tehtaan kokoonpanolinjan tarkastajan pensselisudin lätkäisy siellä, oikeat pultinkannat täällä, tarra tuolla. 99% aivan AMBin peilikuva. On sitä Mopar Musclea luettu näköjään tarkkaan joka puolella palloa ;-)
Eikä siinä vielä kaikki: tuota Challengeria tarkastellessani ja siinä äijänä jotain Mikalle selittäessäni ja osoitellessani omistaja tuli hengailemaan paikalle. Ystävällinen, Kanadassa kun ollaan. Siinä vaihdettiin ajatuksia ja kehuin kohteliaasti hänen kädenjälkeään, perustellusti ja hyvästä syystä tosin. Näytin myös kännykkäkuvaa AMBista, tietysti, eihän tällä naamalla ja aksentilla ihan loputtomiin muuten selvitä. Kaveri innostui, selvähän se, ja kysyi vielä tarkennusta että mistä päin Eurooppaa sitä olittekaan. Vastaus: Suomesta. Siitähän riemu repesi: tuon Challengerin omistajan isä on suomalainen, ja homman kruunuksi hän kääri hihaa ylöspäin ja siellähän oli käsivarressa tatuoituna Suomen ja Kanadan liput ristissä!!! Heh, mikäs siinä … ;-/ Eivät näköjään ole Challenger-miehet Kanadassakaan ihan vakiokamaa / normitallaajia..
Niin, ja postisetä toi viime viikolla Chrysleriltä uuden ´09 Challengerin esitteen. Avoja ei olekaan tyrkyllä ?!?!?! Mutta kolmea tehoversiota saa (6.1 ja 5.7 Hemit, ja sitten joku V6). Ja nyt saa manuaalia ja lukkoperää. Lisävarustelista oli hauska: erinäköstä ´70-luvun henkistä kylkiteippisarjaa, 4 erilaista 5-puolavannesarjaa, kaks eri spoileria (TA-tyylinen, ja sitten nykytyylin mukaisempi lintulautamalli, tuo jälkimmäinen sopi tuohon autoon yhtä passelisti kuin satula sialle..) , ja hieno oli TA-konepelti (ei kylläkään mattamusta eikä hoodpinsseillä) ja pisteenä iin päälle semmoinen Hurstin T-kahvan tyylinen shifteri manuaalilootaan, kromattu ja Hurstin tekstin/logon paikalla luki MOPAR.
Voisinkin kyllä scannata ne kuvat tänne.
Talvi on tullut, eli Vancouverissa sataa nyt sitten 3-4kk putkeen. Siis vettä, lunta ei tule juuri koskaan, jos tulee niin se sulaa päivässä pois. Pick-upit kyllä ottaa kaiken irti valkoisesta liukasteesta: kylki edellä mutkissa ja risteyksissä ja tavarat kolahtelee lavan seiniin... Heh.
Kerran kun tulin perjantaina kaupasta niin ihan säkällä näin tossa naapurikorttelin yhen talon pihassa tutun perälinjan, joten hallittu nelipyöräjarrutus ja U-käännös ja katsomaan: ´70 Challenger, RT, ja vielä musta kuten AMBikin !!! Pieni hotroddari oli heti aivan tohkeissaan ja eikun juttusille. Isäntä siellä sääti SixPakin kaasareita, oli perjantai-cruisinkiin menossa naapurin Dusterin kanssa.
Hieno oli vehje: 440 6Pak, manuaali ja Dana. Musta päältä ja sisältä. Ihan orkkiksen oloinen, Rallye-vanteita myöten, peltisarjat oli (TTI). Kaveri oli omistanut sen ´70-luvun alkupuolelta asti, alunperin 383 RT manuaali. Kyselin että jos tuommoisen Danan haluaisin minäkin, niin mistä löytää. Se sanoi jotta USAsta.... Höh. No, tulli on rajalla noin 12%, ei se siihen kaadu.
Jenkkitilausten kanssa mulla on ollu vaan hiukka nihkeetä lähiaikoina: tilasin ennen kesää vanhan TA-takavakaajan kaikkinen kiinnityslattoineen ja tankoineen ja hapertuneine puslineen jne., mutta se on jo kaksi kertaa mennyt takaisin Tenneseehen. Ensin sen käännytti Kandan tulli, sitten seuraavalla kerralla FedEx kun olin reissussa... Alkaa korpeamaan... Mutta en valita, on se tanko vielä kotitallissa joskus.
Näin yhden toisenkin hauskan Challengerin kun oltiin tuolla paikallisella varttimailiradalla kesällä kattelemassa kyläkapinoita. Alla copy-pastena kirjoitusripulia minkä laitoin kerran kaverille menemään sähköpostilla:
Työkaverini Mika, joka on lähtöisin Hangosta ja harrastanut 273cid-Darttia nuorna poikana ja sittemmin kyllä M3:sia, ilmoitti että lähdetään rouvain kanssa hänen avo-Bemarillaan perjantaina katsomaan paikallisia varttimailikyläkapinoita. Hän on siellä käynyt ja tietää siis paikan jne., eli menoksi. Aurinko paistoi ja ajomatkaa highwaytä pitkin tuli noin tunti. Päätepisteestä löytyi vaatimattomat hiekka/nurmivarikot ja aikas lailla kotikutoisen oloinen miljöö, mutta itse rata oli aivan viimeisen päälle. Liimattukin puoleen väliin, yleisölle Kemoran pääsuoran tyylinen katsomo, kunnon ajanottosysteemi ja ammattimaiset ratahenkilökunta ja kuulutus.
Olin heti kuin ”kotona” ;-)
Ajokalusto oli sitä mitä Suomessakin, joskin runsaampaa ja lievästi nopeampaa. Ajat olivat:
- etuvetoturboilokaasujapseille siinä 11-14 sekunnin suhinapuhinahaarukassa
- diesel-pickupeille noin 12-14 sekunnin mustan partikkelipilvensä tuntumassa
- prätkät parkuivat ”glogaalin standardin mukaisia” eleettömiä kymppejään
- entisöidyt muskeliautot sutiavelloivat katurenkaillaan 14-sekunnin huiteille
- illan kovimmat V8-putkirunkohäksättimet paukuttivat matalia kymppejä.
Yhtään ajoneuvoa ei hajonnut radalle, yhtään taukoa ei ollut. Radan ennätys oli ajettu viime viikonloppuna oikeissa kisoissa, joku putki ampui kuulemma kutosen ajan. Heh, ja ne hiekka/nurmikkovarikot…
Hauskinta oli se kun näin viivalla AMBin kloonin. Vain ulkoväritys oli päinvastainen, eli punainen kori mustalla kylkiraidalla. Entisöity ja ryhdikäs olemus. Varikolla vieraillessamme tuo Challenger oli pelti pystyssä muiden seassa rivissä joten luonnollisesti menin sitä katsomaan. Konehuone oli aivan kuin omani, kaikki sähköjohdotkin samanlaisia samoissa kiinnikkeissä, tehtaan kokoonpanolinjan tarkastajan pensselisudin lätkäisy siellä, oikeat pultinkannat täällä, tarra tuolla. 99% aivan AMBin peilikuva. On sitä Mopar Musclea luettu näköjään tarkkaan joka puolella palloa ;-)
Eikä siinä vielä kaikki: tuota Challengeria tarkastellessani ja siinä äijänä jotain Mikalle selittäessäni ja osoitellessani omistaja tuli hengailemaan paikalle. Ystävällinen, Kanadassa kun ollaan. Siinä vaihdettiin ajatuksia ja kehuin kohteliaasti hänen kädenjälkeään, perustellusti ja hyvästä syystä tosin. Näytin myös kännykkäkuvaa AMBista, tietysti, eihän tällä naamalla ja aksentilla ihan loputtomiin muuten selvitä. Kaveri innostui, selvähän se, ja kysyi vielä tarkennusta että mistä päin Eurooppaa sitä olittekaan. Vastaus: Suomesta. Siitähän riemu repesi: tuon Challengerin omistajan isä on suomalainen, ja homman kruunuksi hän kääri hihaa ylöspäin ja siellähän oli käsivarressa tatuoituna Suomen ja Kanadan liput ristissä!!! Heh, mikäs siinä … ;-/ Eivät näköjään ole Challenger-miehet Kanadassakaan ihan vakiokamaa / normitallaajia..
Niin, ja postisetä toi viime viikolla Chrysleriltä uuden ´09 Challengerin esitteen. Avoja ei olekaan tyrkyllä ?!?!?! Mutta kolmea tehoversiota saa (6.1 ja 5.7 Hemit, ja sitten joku V6). Ja nyt saa manuaalia ja lukkoperää. Lisävarustelista oli hauska: erinäköstä ´70-luvun henkistä kylkiteippisarjaa, 4 erilaista 5-puolavannesarjaa, kaks eri spoileria (TA-tyylinen, ja sitten nykytyylin mukaisempi lintulautamalli, tuo jälkimmäinen sopi tuohon autoon yhtä passelisti kuin satula sialle..) , ja hieno oli TA-konepelti (ei kylläkään mattamusta eikä hoodpinsseillä) ja pisteenä iin päälle semmoinen Hurstin T-kahvan tyylinen shifteri manuaalilootaan, kromattu ja Hurstin tekstin/logon paikalla luki MOPAR.
Voisinkin kyllä scannata ne kuvat tänne.
Vs: Onpa kertakaikkiaan hienoa kalustoa !!!
[quote="E-Bodyrekisteri"]
kyllä se joulu E-Body harrastajille tulee, ehkä jo ennen lumen tuloa
quote]
niin kohtahan se joulu tuleekin
kyllä se joulu E-Body harrastajille tulee, ehkä jo ennen lumen tuloa
quote]
niin kohtahan se joulu tuleekin
E-Bodyrekisteri- Viestien lukumäärä : 28
Join date : 14.03.2008
Vs: Onpa kertakaikkiaan hienoa kalustoa !!!
PPRCuda kirjoitti:Lumet tuli jo.
joo oli aamulla tuulilasissa lumihiutale
mutta kyllä se joulu tulee kaikille kilteille e-body omistajille
E-Bodyrekisteri- Viestien lukumäärä : 28
Join date : 14.03.2008
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa